Особливості оцінки РК в інтернет або де дзвінки?

  «Я знаю, що половина мого рекламного бюджету витрачається даремно, ось тільки не знаю, яка саме половина».
Д. Ванмейкер
Оцінка за кліками
Часто можна зустріти спробу оцінювати проведення рекламної кампанії в інтернет по співвідношенню кількості кліків до кількості показів банера (CTR – click through rate).
Плюси:
  • доступність даних;
  • легкість визначення.
    Мінуси:
  • відносність (при наскрізному розміщенні банера CTR нижче ніж при частковому розміщенні, хоча абсолютні показники зазвичай вище);
  • неможливість урахування вартості одного клієнта.

    Оцінка по дзвінках
    Метод перенесений із практики проведення рекламних кампаній у пресі, найчастіше мова йде про блокову рекламу, коли не вказується розширена інформація, а дано лише повідомлення про можливість придбання того чи іншого товару або послуги. Потенційному споживачеві необхідно отримати додаткову інформацію для прийняття рішення. Таким чином, дзвінки можна розділити на два типи: замовлення і інформаційні дзвінки.
    Оцінка по дзвінках
    При проведенні рекламної кампанії в інтернет завжди існує можливість дати розширену інформацію про продукт, причому в більш докладному і контрольованому вигляді, ніж це може зробити менеджер по телефону. У такому випадку більша частина так званих інформаційних дзвінків споживачами не провадиться. Невелика частина дзвінків, що залишилася, переважно здійснюється реальними клієнтами. Таким чином, економиться робочий час менеджерів і зменшується кількість «порожніх» продзвонів.

    Оцінка за кількістю переходів на сайт
    Плюси:
  • можливість контролю над проведенням рекламної кампанії з боку клієнта.
    Минусы:
  • не враховується характер відвідувачів, чи відповідає відвідувач цільовій аудиторії;
  • за кількістю відвідувачів сайту, а не кількістю і якістю клієнтів;
  • при переході через flash-банер відсутній реферер і не можна засікти перехід на сайт. Якщо у flash-банер встановлене пряме посилання, то клік не враховується ні в банерній системі (непомітний цей перехід), ні на сайті. Такий перехід потрапляє тільки в загальну статистику.

    Конвертація відвідувачів у клієнтів

    1. Кількість показів.
    Простежимо, що відбувається з відвідувачем і як він перетворюється в клієнта.
    Спочатку ми маємо, в разі банерної реклами, кількість показів банера. Відвідувачі сайту бачать банер і отримують візуальну (медійну) інформацію. Хоча не відбувається ніяких кліків і ніяких дій із боку користувача і, тим не менш, відвідувач вже споживає інформацію. З маркетингових досліджень, що проводяться на тематичних сайтах, при CTR близько 1% через тиждень після перегляду банера близько 36% відвідувачів пам'ятали його. Тому важливо в найзагальнішому випадку показувати на банері товар лицем, логотипи, відмінні риси пропозиції (продаючі моменти).

    2. Кількість переходів.
    Якась частина відвідувачів клікає на банер, для того, щоб отримати більше інформації. На цьому етапі ми отримуємо CTR, а споживач отримує докладну інформацію, перейшовши на сторінку з описом пропозиції. Треба сказати, що середній CTR із часу появи першого банера в Інтернет падає. Зараз у багатьох випадках вважається нормальним CTR від 0,2 до 0,6%. Хоча ще три-чотири роки тому нормальним вважався CTR близько 1%. Багато в чому це пов'язано з тим, що користувачі інтернет стають більш вибагливі і клацають на банери, які дійсно їх цікавлять. З іншого боку рекламодавці в меншій мірі женуться за кількістю відвідувачів і більшою мірою приділяють увагу якості відвідувачів, не привертаючи нецільову аудиторію використанням неадекватних методів.
    Як відвідувач сприймає банер

    3. Відносна ефективність місця і ефективність банера.
    Необхідно відзначити, що ефективність банера в загальному випадку залежить від якості майданчика, на якій розміщується банер, і якості власне самого банера. При плануванні рекламної кампанії в інтернет необхідно звертати увагу на те, наскільки аудиторія ресурсу відповідає цільовій аудиторії, важливо не так кількість відвідувачів, як-то, скільки з них є Вашими потенційними клієнтами.

    4. Вартість одного контакту (дзвінки або переходи на ключову сторінку сайту).
    Найчастіше при кліці на банер користувач потрапляє на сторінку з більш детальною інформацією. Так як такий відвідувач вже є зацікавленою особою, важливо не розсіяти його інтерес, тому можна при переході по банеру, який акцентує увагу на конкретну пропозицію або послугу показувати відразу сторінку з цією пропозицією, описаною детально і доступно, а не привести на головну сторінку сайту, сподіваючись що відвідувач все сам знайде. Далі можливі кілька варіантів розвитку подій:

  • відвідувач очікував більш прийнятну пропозицію, і зацікавити його не вдалося. Щоб зменшити кількість таких контактів необхідно стежити, щоб інформація на банері і на сторінці відповідали один одному;
  • відвідувача вдалося зацікавити, але у нього залишилися питання. Такий відвідувач намагається уточнити вже наявну інформацію, найчастіше зателефонувавши. У такому випадку подальша співпраця залежить від роботи менеджера;
  • відвідувач повністю задоволений отриманою інформацією і вирішує зробити замовлення.

    Так як успішний результат (купівля) залежить від наданої інформації на сторінці і від роботи менеджерів, то попередньо про роботу банера можна судити, оцінивши вартість одного контакту - відношення вкладених інвестицій до кількості контактів. Під контактом слід розуміти як дзвінки, так і заходи на ключову сторінку (оформлення замовлення або подібне).

    5. Вартість одного клієнта.
    Ситуації, коли невелика кількість клієнтів або навіть один клієнт повністю виправдовує рекламну кампанію, нерідкі.
    Більш повно судити про успішність проведеної рекламної кампанії можна по відношенню середнього збільшення прибутку до обсягу інвестицій (ROI - Return On Investment). Хоча цей підхід найбільш точно характеризує РК (з розглянутих), є деякі труднощі при його здійсненні. Перша і, мабуть, найбільша - це необхідність відстежувати, звідки прийшов клієнт. Для того, що б спростити завдання можна виділити окрему телефонну лінію, відмінну від тієї, яка надається в інших рекламних носіях. Такий метод найбільш щадний для клієнта.
    Методи оцінки рекламної кампанії в інтернет


  •   Українська мережа будівельних інтернет-видань
    BAU.ua
    , TRUBA.ua, OKNA.ua, DECOR.ua
    Знайдіть всі свої архітектурні рішення через DECOR.ua: Натисніть тут щоб зареєструватися. Ви виробник і хочете налагодити контакт з клієнтами? Натисніть сюди.

    Нове та найкраще